Sapa deel 1 - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu Sapa deel 1 - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu

Sapa deel 1

Blijf op de hoogte en volg Floor

02 April 2014 | Vietnam, Lao Chải

Hi allemaal,

Even een kort verslagje uit sapa (Noord-Vietnam)
Vandaag vroeg in de ochtend aangekomen met de nachtbus (die er uiteindelijk 13,5u over heeft gedaan) in sapa. De nachtbus was echt prima en makkelijk om in te slapen.... Als er geen baby naast me had gelegen die de hele tijd aan het huilen was.. Haha.
Eenmaal in sapa achterop de motor bij een lokale jongen met (backpack, eastpack en tasje Hihi) naar het hotel. Best een leuk hotelletje en de kamer was super fijn om 08:00 al gewoon klaar. Eventjes heel erg bijgeslapen en toen beetje rond gelopen in het dorp. Toch een klein beetje saai in m'n eentje, maar ook wel weer lekker om eventjes bij te komen na zo weinig slaap afgelopen dagen.
Iedereen loopt hier nog in de traditionele klederdracht en er is een heel leuk marktje.. Sapa city heeft echt iets gezelligs. Verder heb ik toen m'n tourtje geboekt voor donderdag en vrijdag. 2 dagen trekking door verschillende dorpjes, rijstvelden en watervallen. En dan vertrek ik vrijdag weer met de nachtbus terug naar Hanoi toe.
Vanavond echt onwijs slecht en eng weer. Super harde storm, regen en flink onweer. Het hele dorp heeft ook een uur zonder stroom gezeten (en het is hier al avond en dus donker). Gelukkig was er een Amerikaans meisje met haar kamer naast me die het ook niet allemaal zo leuk vond. Dus hebben we samen in de gang gewacht met een kaarsje tot alles weer werkte haha. Net gegeten en nu langzaam slapen. Morgen een flinke looptocht voor de boeg :).

Liefs!

• 02 April 2014 - 15:25

Hans En Barbara:

Heerlijk om te lezen, ondanks dat we ge-facetimed hebben en al wat wisten. Veel plezier op je wandeltocht morgen. Dikke kus

• 02 April 2014 - 16:13

Rob Clerc:

Hee Floor,

Klinkt goed en spannend allemaal. Echter zie ik nu wel dat je momenteel in Turkije bent???? Dit zal wel een foutje zijn. Geniet lekker en doe voorzichtig!

Greetz Rob

• 02 April 2014 - 16:39

Floor Van Den Akker:

Hi rob, klopt inderdaad.. Foutje van de website. Alles wat je intypt komt op Turkije uit, Hihi. Maar geen zorgen. Zit nog gewoon in Vietnam ;-)