Ho Chi Minh city / Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh city / Saigon - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh city / Saigon

Blijf op de hoogte en volg Floor

18 April 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Haaaaaaaai,

De 26 uur durende busreis van Hoi An naar Ho chi Minh City/Saigon was toch nog minder fijn dan we verwachtte......Pff, wat waren wij blij toen we eindelijk in Ho chi minh aankwamen! We hadden gelukkig een fijn hostel geboekt op echt een top locatie. De eerste avond (kwamen pas laat aan) zijn we wat biertjes gaan doen op straat, maar verder heel vroeg naar bed! Iedereen zit lekker op de stoep en langs de weg biertjes te drinken.. Erg gezellig! Eerste overdag-dag rustig aan gedaan (nog steeds kapot van de busreis) en gewoon wat rondgelopen door de stad, daarna heerlijk naar de spa geweest en in de avond naar de mooiste rooftop-bar van de stad! Wat een uitzicht en wat een mooie bar! (Zie foto's)
Tweede dag zijn we vroeg opgestaan om naar de Chu Chi tunnels en naar het oorlogsmuseum te gaan. Beide erg indrukwekkend. We liepen rond in de jungle waar onderdoor een heel dorp aan tunnels lag. De tunnels waren ZO smal en donker.. Heel lastig te bedenken dat vele mensen daar tijdens de oorlog gewoon tien jaar in hebben geleefd. Ze hebben in een van de de tunnels een stuk van 140 meter flink breder gemaakt, een klein beetje verlicht en bij elke 20 meter een uitgang gemaakt..zodat de ook toeristen die wat groter en breder zijn dan een gemiddelde Aziaat de tunnels van binnen kunnen zien. Maar moet zeggen dat de helft van onze groep die 140 meter in de tunnels, die dus al veel breder zijn dan vroeger, niet eens vol hield. Je moest er echt op je knieën doorkruipen, zonder enige bagage, en dat was echt al heftig. In de oorlog deden ze dit op hoge snelheid met nog super veel wapens... Onvoorstelbaar.
Na de tunnels zijn we naar het oorlogsmuseum geweest. Ook dit was echt super indrukwekkend. Zeker aan te raden als je Ho Chi Minh bezoekt.

In de avond zijn we met een groepje weer drankjes gaan doen bij een van de barren "op de stoep". Super gezellig laatste avondje in Vietnam gehad! Volgende ochtend voor even afscheid genomen van Rowan, m'n Canadese reismaatje. Zij vertrok naar Cambodja op het moment dat ik naar Singapore ben vertrokken. Maar gelukkigggggg, in Thailand heb ik maar 1 dagje alleen en dan komt Rowan ook naar Chiang Mai en zullen we nog voor een weekje samen in Thailand reizen!

Ciao!

• 21 April 2014 - 09:26

Barbara:

Heel veel plezier in Singapore en geniet van alle mooie dingen!
    Ben je al in het reuzenrad geweest? X

• 21 April 2014 - 18:24

Sylvia:

Wat een indrukwekkende belevenissen weer om te lezen... Floor! Veel plezier op je verdere reis.

• 23 April 2014 - 13:28

Rob Clerc:

Hee Floortje,

Goed te horen dat je ervan geniet!

Greetz en tot spreeks

Rob

• 02 Mei 2014 - 17:55

Tooske:

Hee Floor,

Leuk om te lezen jou belevingen. Je moet een boek gaan schrijven, wordt volgens mij een bestseller! Hihihi....

Geniet er nog van en heel veel plezier voor de tijd dat heb er nog bent!

Groetjes uit Nistelrode
    Peer en Toos