Ninh Binh, Hue en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu Ninh Binh, Hue en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu

Ninh Binh, Hue en Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Floor

14 April 2014 | Vietnam, Hoi An

Hello helloooo,

Alweer heel wat daagjes verder!
Ben vanaf halong bay weer terug gegaan naar Hanoi voor 1 nachtje om de volgende ochtend te vertrekken naar het zuiden. Als eerste stop: Ninh Binh en omgeving. Eerst zijn we naar een aantal confucianistische tempels geweest; we hadden geluk, want er was een offer ceremonie gaande, wat maar 3 keer per jaar plaats vind. Een hele groep Vietnamezen staan rondom een altaar met trommels en de oudste man zingt. Iedereen is prachtig opgedoft en in traditionele kleding gehesen. De offers staan op het altaar en het is echt van alles: geld, fruit, varkenskoppen, Russische wodka.... Ze offeren ook echt veel en allemaal omdat ze geloven in een tweede leven na de dood. Hoe meer ze nu offeren, hoe meer ze terug krijgen in het volgende leven. Het was heel interessant om meegemaakt te hebben! Na een heerlijke lokale lunch zijn we verder gereden richting de grote rivier van Ninh Binh. Niet iedereen heeft Ninh Binh op z'n Vietnam-lijstje staan maar ik vond het een van de mooiste plekken die ik heb gezien - dus zeker een aanrader! Het stuk waar we waren wordt ook wel "halong bay op het land genoemd". Het was zo mooi! We zijn met peddelbootjes langs alle grote rotsen vol met prachtige natuuuur gevaren. Behalve de peddelbootjes was er niks, zo rustig en adembenemend mooi (zie foto's).
Later in de middag is de rest van onze groep terug gegaan naar Hanoi en ben ik bij een hotelletje gedropt in het centrum van Ninh Binh.. waar ik een paar uur later door de bus naar Hue ben opgehaald.
In Hue verbleven in een super gezellig hostel, veel leuke en gezellige mensen ontmoet. Eerste dagje naar een van de kleermakers geweest en 2 broekies laten maken (á 3 euro per stuk) en de tweede dag met een Duits meisje die ik heb leren kennen in het hostel.. de citadel bezocht. Was interessant om gezien te hebben, maar het was echt super super warm dus 's avonds weer lekker in het hostel aan de 1 euro cocktails en lekker niks gedaan.
Vanaf Hue de dag erna de bus gepakt naar Hoi An. Tijdens de busrit een heel leuk Canadees meisje leren kennen (waar ik uiteindelijk afgelopen week en aankomende week mee samen reis).
Hoi An: ik vind het echt de leukste stad van Vietnam tot nu toe! Echt super super leuk! Er is 10 minuutjes fietsen van ons hotel een heerlijk strand en 5 minuutjes de andere kant op fietsen en je bent in het centrum. Een super mooi authentiek centrum met een grote rivier in het midden. Alle barren liggen naast de rivier, super leuk uitzicht vanaf de terrasjes dus! Overal hangen lantaarns en dat maakt de stad echt heel erg leuk! We zijn hier dan ook al voor 5 dagen Hihi. Gisteren was het ook nog eens "full Moon party". En dan niet de full Moon party zoals we ze kennen in Thailand, maar hier werd rondom te rivier in elke bar/restaurant/langs de weg de stroom eraf gegooid en het stukje stad werd alleen maar verlicht met lantaarns en kaarsjes. Zoooooo gezellig! Je kon met kaarsjes op schoot een boottochtje maken door de rivier die vol lag met drijvende lantaarns. Echt een hele leuke avond gehad. De foto's zijn niet super duidelijk, daar ik geen professionele camera heb. Maar het is zeker de moeite om even "hoi an by night" te Googlen. Zo zag alles eruit ;-).
Morgenmiddag om 17:00 vertrek ik samen met het Canadese meisje verder naar het zuiden: naar Ho Chi Minh, het vroegere Saigon, (busrit van 26uur). Daar blijven we nog onze laatste dagen en dan zit m'n Vietnamese avontuur er alweer bijna op! Ik vlieg aanstaande zaterdag naar Singapore... Was eerst niet gepland om nog een derde land te bezoeken, maar nu ik er toch ben... Heb ik ook Singapore aan mijn lijstje toegevoegd!

Tot schrijfs, liefs!

• 14 April 2014 - 17:42

Barbara:

Gelukkig w'appte je dat er een nieuw reisverslag stond want kregen geen melding. Leuk om te lezen hoe je geniet van al het moois en het goedkope bier ;-)
    Goeie reis met de bus naar Ho Chi Minh......flinke tocht!
    Dikke kus van ons 3

• 14 April 2014 - 21:12

Sylvia:

Zo Floor...jij geniet volop......!! Ik moest wel lachen om je laatste zinnen...ach nu ik er toch ben vlieg ik ook even naar Singapore....fantastisch! goede reis verder en veeel plezier.

• 14 April 2014 - 21:54

Diana:

hoi floor... hier werkt het wat anders, geen offers , wij maken alles op!! wat ziet het er toch prachtig uit
    en je verslag leuk om te lezen!! en nu je er toch bent heb je groot gelijk dat je nog wat aan je lijstje toevoegt!! neem nog een lekker cocktailtje.....voordat je de bus in stapt. groetjes uit nisseroi

• 15 April 2014 - 09:35

Jose:

hoi floor

Leuk om jou verhalen te lezen.

Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Nog heel veel plezier en geniet ervan.

gr jose

• 15 April 2014 - 21:43

Caroline:

Maar Floor toch, wat een belevenissen! Wat heb jij al veel gezien en ervaren. Zo leuk om andere jongeren te ontmoeten. Volgend jaar naar Canada misschien?

Groetjes en geniet er maar weer van!!

Dikke kus van Wilgard en Caroline

• 16 April 2014 - 16:44

Annabel:

Floor, klinkt echt helemaal top! Super leuk dat je zo aan het genieten bent, we zijn hier allema super jaloers op je.. Kus vanuit villa waggie

• 21 April 2014 - 11:52

José Nijkamp:

Wat doe je dat weer geweldig.....! Lekker genieten meisje...! x