Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Floor Akker - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Floor

01 April 2014 | Vietnam, Hanoi

Hi allemaal,

Eergisteren in de middag aangekomen in mijn hostel in Hanoi. Beetje later dan verwacht, want ik was weer zo super slim om geen cash geld mee te nemen in m'n portomonnee... en het visum kon je dus alleen in cash betalen. Heb dus na een uur wachten met een van de beveiligers van de airport naar de andere kant van de douana moeten lopen om te pinnen. Gelukkig was m'n driver zo geduldig om al die tijd te wachten op me, met zijn papiertje " pick up Floar vn dun Akter" . Maar eenmaal gearriveerd in het hostel verliep alles prima :). Echt een leuk hostel waar ik al snel mensen heb leren kennen. Gisteren al een stukje van de stad gezien samen met een meisje uit Amsterdam en meteen weer even aan herrinnerd dat je niet " gewoon even kunt oversteken". Een fiets; die probeert voor je te remmen. Een motor; als het hem uitkomt. Een auto; doet een poging om om je heen te rijden. Een bus/vrachtwagen; rijdt je gewoon aan. Stoplichten kennen ze niet en het is hier echt mega druk op de weg (echt drukker dan ik in menige stad die ik in Indonesie heb gezien).. dus het is gewoon elke keer maar hopen dat je levend aan de andere kant van de straat komt :). In Hanoi zijn de straten echt super schoon, maar er zoveel smog dat het de stad toch niet mega aantrekkelijk maakt. Wat wel super leuk is zijn de " Bia Hoi". Dat zijn dagelijkse kleine bierfeestjes eigenlijk. Op parkeerplaatsen of andere stukken langs te straat staan dan allemaal plastic stoeltjes en tafeltjes en een man met zelfgebrouwen bier. Het kost omgerekent 0,17eu per biertje en het is goed te drinken. Als het bier op is, worden alle stoeltjes en tafeltjes weer weggehaald en gaat ie weer naar huis. Alle backpackers vertrekken gewoon naar het volgende stukje straat waar nog wat bier over is. Daarna nog met een jongen uit Nieuw-Zeeland en een Belgische jongen (die hier op de fiets is gekomen.....!) " uit" geweest.Was een grappige ervaring, maar ik weet wel dat ik de volgende keer gewoon terug ga naar mijn hostel vanaf het moment dat ik moet plassen hihi. Het was een super donker steegje waar de toilet moest zijn.. dus gebruikte mijn telefoon voor wat licht. Geen goed plan uiteindelijk, want toen zag ik dat ik het modderige gat in de grond moest delen met een rat. Echt super smerig :)
In elk geval is Hanoi een super fijne uitvalbasis om eventjes wat dingen te regelen en te organiseren.. maar niet om lang te blijven. Er is niet super veel te zien hier, dus heb voor vanavond een nachtbus (van 11 uur) geboekt naar Sapa. Daar zal ik 3 dagen blijven en dan weer even terugkomen in Hanoi, om daarna weer naar Halong Bay te gaan.

Geen idee of ik in sapa wifi heb, anders tot eind van de week!

Liefs,

Floor

  • 01 April 2014 - 06:33

    Caroline:

    Goedemorgen Floor,

    Wat een onderneming zeg!
    Leuk om jouw verslag te lezen. Op deze manier, reizen wij met jou mee.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes van Wilgard en Caroline

  • 01 April 2014 - 07:48

    Pien:

    Floor!! Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan, op het visum na dan ;) super leuk om je verhaal te lezen, dus zeker blijven schrijven! Heel veel plezier mopje!! Tot snel xxxxxxxxx

  • 01 April 2014 - 08:01

    Barbara & Hans:

    Hallo lieverd, vanavond een lange busreis maar wel een mooi vooruitzicht Sapa.
    Hele goeie reis, geniet van alles een heel veel liefs van ons. X

  • 01 April 2014 - 12:45

    Maik Vd Bos:

    Floor!

    Gelukkig dat je heelhuids aangekomen bent!;-) Gaaf om te lezen allemaal, nu al!
    En eh..€0,17 per biertje? That's the good life!! Geniet er van en benieuwd naar de foto's!

    Groetjes!!

  • 02 April 2014 - 08:15

    Omi:

    Lieve chat, wat heerlijk dat ik op die manier mee kan genieten, bedankt voor je bericht en fotos - spannend.
    Veel plezier en succes. Liefs Omi

  • 02 April 2014 - 12:58

    Thea V.d.Rijt:

    Floor mooi verhaal leuk om te lezen geniet ervan.
    Groeten uit Boekel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 21 Feb. 2014
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 5325

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 13 Mei 2014

Vietnam & Singapore & Thailand

Landen bezocht: